Friday 5 April 2013

Ride Pantai Timur 29 ~ 31 April 2013 (Ep. 1)

Salam 1 Bikerz (ehhh..parlimen dah bubar boleh pakai lagi ke ayat ni?? hehheh..)

Yezzz.....dah lama aku tak update entry blog nscbikerzclan ni... almaklonglaa...sibuk dengan tugas hakiki dan juga tugas hak hak tui!! hehehhehe....

Straight to the point...entry kali ni aku nak story sikit la pasal ride yang kami gelar sebagai 'Ride Pantai Timur' yang telah kami adakan pada 29 hingga 31 April 2013...pergh..dah lame tak ride jauh beb...rindu nak mendengar deruman enjin jentera disamping telatah rakan-rakan bikerz..disamping tu, ride kali ini juga untuk meraikan kelahiran Black Versys Mr. Najib..Tahniah Jib..tercapai gak cita-cita lu..(tak sesia rakan-rakan bikerz lain bagi 'racun' basta 15 selama ini..kuikuikui)

Pada asalnya sepatutnye ride ini dianjurkan sempena 'Kelatan Bike Meet 2013'.. tapi sekali Menteri Kewangan kami Mr. Labit salah tengok tarikh lak.(aduhh..naya kawan-kawan booohhh..bukan senang nak lulus visa perjalanan). Disebabkan plan dah lama..nak tak nak kami tetap teruskan ride ke pantai timur ni.

Sebanyak 9 buah jentera bersama 2 orang krew telah menyertai Ride Pantai Timur ini. Mr. Labit telah memainkan peranan penting sebagai 'orang kuat' ride kali ini dengan memilih route 'jalan kampung' yang memakan jarak sebanyak 1160 km.

Day 1 Kuala Lipis ~~ Kota Bahru 

Haaa...untuk hari pertama ni, kami telah berkumpul di Resort Residensi,  Kuala Lipis. agak pelik kan? haaa....meh nak story skit... untuk ke RV point 1 ni, para bikerz telah terbahagi kepada 2 group, group awal telah bertolak pada malam jumaat tu...group lambat lak gerak pada hari Jumaat, biaselah beb...walaupun kami bikerz, tapi kami tetap caaaayang family kami.. (ayat cover sebab Visa perjalanan lambat lulus..hehhehehhehe)..


Model Triton - Mr Acap

Antara Jentera yang terlibat

Gaya bersahaja Mr Ajib & Mr Acap


RV Petronas TPM




Makan malam di Kuala Lipis

So untuk hari ini, routing perjalanan kami adalah Kota Bahru yang memakan jarak sejauh 350km. Kami telah memulakan perjalanan menuju ke Checkpoint 1 (Gua Musang) lebih kurang jam 10.30 am, sepanjang perjalanan cuaca agak baik dengan keadaan trafik yang agak lancar..meh belanja sikit kegambiran..


Tu dia gaya Crew terbaru kami..TQ Mr. Paien

Ajib cari apo tuh??

Antara Jentera Group sayang family..hehehhe

Kehadiran ahli bikerz terbaru..tq guys!!

Tn Pengerusi bersama timb. Menteri Kewangan..hehhe

KAMI di K.Lipis

Amanat Mr Labit ..(selepas rahsia dibocorkan..puii!!!)

Proud owner of black versys


Cun caption ni


Cuaca cun kan??

Bikerz on the act!!!

Haa..masa ni dah start panas dah..

 Lebih kurang jam 12.15pm, kami telah selamat tiba di hentian Gua Musang..pergh..masa ni jangan cerite la tank perut memang dah tahap negative..kasi sesah makanan!!!hahahh..

Hentian sebelah Gua Musang..panas dah jam ni.

Wajah bikerz kelaparan..hehheh


Lepas isi tank perut, kami meneruskan perjalanan ke Kota Bahru yang berbaki perjalanan sebanyak 170 km je lagi...pergh..sepanjang perjalanan ni barulah kami diuji dengan suhu yang agak panas+ pemanduan yang berhemah sanggggaaatt oleh pemandu disini (ikut dan je masuk simpang tak kasi signal..nyaris gua nak cium but kerete).. ha..meh belanje gambiran lagi..
Welcome to Krai..


Rehat jap boh..

Ni baru betul-betul rehat

Welcome to NewCastle..hehheh



Lebih kurang jam 2.30 petang, jentera kami telah melakar sejarah baru dengan ketibaan kami di Kota Bahru ..(yezz...satu lagi kawasan telah ditanda oleh NSCbikerzClan...besh..besh..).. so kami terus ke Teratak Bonda Al-Ikwan untuk menginap kat sini...ketibaan kami telah disambut meriah oleh Family Hj, Ismail (besh keluarga ni..layanan VIP class lagi..memey tooorbaeeekkkkk!!!!)

Aik???siap bertongkat moto ye bang??


Kami di teratak bonda Al-Labit

Hantar repot ye abam-abam??

Lebih kurang jam 5.30 petang, kami kasi hensem-hensem dulu, perut kasi isi..petang tu juga kami ke Rantau Panjang untuk bershoping..tapi dengan estima Mr Labit la..jentera kasi rehat dulu..cian depa dah kerja kuat tadi..hehheh..

Agak meriah gak kat Rantau anjang ni..tapi tula kami datang pon dah sedikit lewat banyak kedai dah tutup, kami sekadar cuci mate jela kat sini..ada gak yang ke Sungai Golok..(amik gambar kenangan katanye...) ketika di sini, rakan baru kami Mr.Chief telah memainkan peranan penting sebagai tour guide..toorbaeekkk brader ni..thank you la sudi menemani kami sampai malam.

Kembar lain mak lain bapak..hehhe

Wajah baru lepas keluarkan duit dari ATM..hehheh..bergayoo..


Mano Mr Labit & the Gang ni??

Tu dia Chief dah tiba...


Bergambar kenangan di Sungai Golok..hehhe

So selepas pada tu..kami menuju kembali ke Teratak bonda untuk aktiviti bebas..sebelum tu kami disajikan dengan makan lagi ( baru aku tau bart napo badan mu comey...pemakanan terpelihara dengan baik dan berzat..hehheheh). pada malam tu ada bikerz yang ke Wakaf Che Yeh (repeat shopping kot..), aku?? membutalah ape lagi..dapat bilik VIP class...rugi sape tido lambat...hahhahha

So berakhir untuk hari pertama Ride Pantai Timur ni, meh belanja sikit kegambiran sebagai conclusion kepada ride hari ini..Toooorbaeeekkkk!!!!

Basah ye bang???

Kembar Z800

Tu dia..bergayo abis!!

Dengar cerita tiap-tiap hari cuci moto ye ajib??

Freestyle baby!!!

Seronok tn pengerusi kita ni walaupun panas

Mr Labit sedang melihat potential market kot...


1 comment:

  1. takkan tak ada gambar awek kot Admin? asyik2 muka bikerz saja pun boring gak, ambik la gambar awek siam sekeping dua

    ReplyDelete