Tuesday 1 January 2013

Misi menawan Krabi, Thailand 14-17 Dis.2012 (final episode)


Day 4- Hatyai~~K.Lumpur

Salam 1 bikerz..setelah 3 hari perjalanan..kini sudah tiba masa untuk kami membuat konklusi kepada perjalanan kami (argghh...nak balik pulak..)

So pagi itu,kebanyakan bikerz bangun lewat sikit (heheh..recharge tenaga balik maa..).

Lebih kurang jam 10 pagi,aku dan beberapa bikerz lain turun dari hotel untuk menuju kearah pasar pagi (Thanong Dijanchan) dan bersarap di sekitar pekan Hatyai.

Kami menaiki tut-tut untuk kesini, memey meriah pasar tu..macam-macam ada..baju,makanan,peralatan elektronik..(harga lebih kurang kat Malaya je). Meh belanja gambiran sikit...

Antara jualan di pasar ini

Boleh tahan ramai walaupun hari bekerja..

Thanon Dijangchan

Bikerz + crew + penyayang = Mr. Sadeeq

Posing Jap...

Shoping tingkap skit..


Lepas breakfast di sebuah warung di sini. Kami pusing2 la kejap..tapi takde ape yg menarik sgt (kalau perempuan mmg tak jmpa jalan keluar sbb pasar ni penuh dengan baju pempuan)..kemudian kami decide cari kedai accesori motor . Dengan tut-tut lebih kurang 20 minit kot (jam gile kt sini beb..kedai dekat je..)

Kami dibawa ke satu area penuh dengan kedai2 aksesori moto..mcm 2 ada kt sini (hehehe..mmg dah minat kami banyak la ada) tp banyak yg dijual barang2 moto cub.

Last2 yg berhasil adalah Mr.rozaki kita..beliau sempat 'menghadiahkan' jentera beliau kusyen baru..(murah gile 10 hinggit je..). Yg lain adalah yg beli helmet..aku beli ducati hypermotard je (diecast dia je..hahaha).

Aksi Mr Farouk dalam Tut-tut 

Basikal Harley Davidson

The making of a brand new cushion 

Dengan Mr. Rahman..driver tut-tut kami.

Dah siap dah...

Cun tak die cast ni??

Lebih kurang jam 12.45pm, kami bergegas pulang ke hotel untuk bersiap2 untuk pulang ke tanah air..sebelum tu kami prepare yg patut kerana perjalanan ini akan memakan jarak sejauh 560 km.

Bikerz yang sedang menyiapkan keperluan 

Mr Labit sedang briefing pasal budget

Mr Un ready untuk mengemudi perjalanan

Kecerian Mr Rozaki dengan kusyen barunye..

Kasi minyak rantai dulu..

Mr Wn J dan Mr Awui ready!!!

Crew yang sedia berkhidmat

Jam 1.30 tajam..tayar pon bergolek ke RV-1 (Pekan Danok). kami ke Danok dahulu untuk shoping (last call punye..). Keadaan di pekan Danok agak sibuk walaupun hari itu hari bekerja.di situ kami sempat membeli barang2 makan (pulut susu yg toorbaeekk).

Bikerz on act!!!

On the way to Danok

Gadis keliru identiti~~heee~~

Mr Labit sedang beraksi

Lebih kurang jam 3.00ptg. kami trus ke imigresen untuk check out..(agak ramai org di sini nk cek out gak)..lebih kurang 30 mint dengan rasminya kami mengucapkan 'selamat tinggal thailand..panjang umur kita jumpa lagi..'

Check out

Kemudian kami RV-2 (Bukit Kayu Hitam) dan singgah sebentar di petronas untuk kami tank sendat dulu sebelum ke Arau untuk mengambil kembali Jentera Mr sadeeq yg dah lama 'direhatkan'..hehehe.

On the way ke Arau..kami pecah 3 group (ada yg ke arau..ada yg terus ke Alor Setar dan ada yg pergi ke bengkel utk repair tayar mr rozaki kita).

Lebih kurang jam 4,kami tiba ke rumah Mr Un..alhamdulilah..dengan sekali lafaz hidup gak jentera                      Mr sadeq..kemudian ayah Mr. Un keluarkan sirap dengan jagung rebus(pergghh cantekk..perut pon mmg dah lapor tahap sawan lembu) jd kami sempat borak-borak dengan ayah mr un sambil bercerite ttg sebuah jentere 'lejen' yg pernah ke thailand(hebaaatt..)

Layan jagung rebus lepas 'nikahkan' Mr Sadeeq dengan Cik Blade

Cun rumah Mr. Un ni..

Haaa...ni la Motor Lejen tuu...
Jam 5.30ptg.kami bergerak ke RV-3 Alor setar(yeezzz..makan dirumah haled lak)..setiba di sana..lauk itik kari menanti utk diselesaikan..ckp banyak tak guna..tgk gambiran ni..

Ok semua dah tiba~~
Rehat dulu lepas makan...

Mr Awui yang sedang menyelesaikan kari itik

Dalam pada tu..kami menanti kehadiran Mr rozaki dengan Mr awui..sebelum menanti waktu magrib utk solat berjemaah (Alhamdullilah~~)

Alhamdullilah~~kewajipan untuk hari ini selesai sudah..
Jam 8.30mlm tajam!! Bikerz on the bike!! Kali ini Mr. Najib 'diturunkan' pangkat untuk jadi Bikerz (teruja si ajib masa ni..dah boleh sangat la tu nak cari pasangan..hehhe) Kami terus menuju balik secara berkonvoi ke rv-4(bukit merah).meh belanja gambiran skit.

Wajah Mr. Sadeeq yang tak sabar untuk beraksi

Last call briefing oleh Pengerusi

Keterujaan Mr Ajib

Mr Najib dah boleh sangat la tu..

Mr. Rozaki ready for action
Wajah kegirangan Mr Sadeeq setelah lama tidak beraksi

Lain isi minyak..kami??jual minyak..hehhee

Mr Ajib semakin sebati dengan jentera Mr Ozzy

Di bukit merah, sekali lagi jentera Mr sadeq mengalami sindrom 'hidup segan'..ntah bagaimana dtg ilham Mr Rozaki utk push start(ala-ala start moto cub dgan cara menolak moto..heheeh).langsung hilang Mr sadeeq lepas jenteranya dihidupkan..(takut mati balik..)

Sepanjang jalan trafik agak clear..tapi kondisi badan kami jangan cerita la (letih gileerrrr!!! siap boleh terlena kejap di atas bike..bahaya betul)..setibanya kami di RV-5 (Tapah), tahap 'kerabakan mata' kesemuanya bikez dah sampai ke kemuncak..di sini kami bercadang untuk rehat lebih sikit untuk recharge balik tenaga..saksikan lah gambiran ni bagaimana kami recharge tenaga balik..heheheh

Memey letih jam ni bang....

Mr. Haled sudah mula rindukan Familynye..hehheh

Wajah bikerz lunyai..

Pelepasan Mr Sadeeq yang mengakhiri ekspidisi kali ini dengan cara paling bergaya..hehhehe

Minat Mr Labit sudah berubah ke Naked Bike??

Lebih kurang jam 12.30 pagi..kami meneruskan perjalanan..di check point ni juga kami mengucapkan selamat kepada para bikerz yang akan divert route..(ada yang akan ke slim river..ada yang akan RV di RNR Sungai Buloh, Aku akan divert ikut Guthrie)..ketika kami bersalaman dan berpelukan..satu perasaan 'brotherhood' di mana sepanjang ekspedisi ini..susah senang, perit jerih dan juga kegembiraan dikongsi bersama-sama..(sayu ati beb..hehhehe).

Alhamdulillah aku tiba di rumah lebih kurang jam 2.00 pagi (ride slow je..sejuk+visibility dah kurang..hehhehe). Bikerz yang lain semua telah tiba dengan selamat ke destinasi..untuk Mr. Awui lak paling spesel sebab sempat tido jap di RNR Sungai Buloh..hehehhe.


Kuda comot kami..hehehhe

RNR Sungai Buloh..Mr Awui?? hilang ntah ke mane..hehheheh

Aku berehat secara solo di Shah Alam 

Kegirangan Mr. Rozaki bila dah masuk Bukit Jalil

Kegirangan Mr Ozzy bila dah tiba MSN..

So aku nk conclude Misi menawan Krabi, Thailand 14-17 Dis.2012 dengan ucapan SEKALUNG TAHNIAH buat rakan-rakan Bikerz, Crew dan juga rakan-rakan kami dari Perlis..Anda semua sememeynye TORBAEEEKK!!! tanpa kerjasama dan juga semangat yang jitu..tak mungkin misi ini akan berjaya..Akhir Kalam~~~

'BIKERZ BROTHERHOOD MEMORIES SHALL NEVER PERISH FROM OUR MIND' 

Meh belanja sikit gambiran~~please enjoice!!!















3 comments:

  1. Fuhhh...selesai gak karangan aku yang ntahapehapentah~~hehheheh

    ReplyDelete
  2. boleh tahan karangan ni, syok gak baca

    ReplyDelete
  3. Karangan kat sekolah dulu2 sure dpt A kan brader ni......ayat syahdu

    ReplyDelete