Sunday 14 December 2014

Mega Ride 2014 - Koh Samui - ep1

Salam 1 Bikerz geng!!!

Alhamdullilah syukur ke hadrat ilahi setelah lama tak meng'hupdate' coretan di dalam blog ini akhirnya ada gak story the mory yang ingin kami kongsikan khas untuk anda semua pembaca blog nscbikerzclan.

Terlebih dahulu aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih kerana korang sudi nak melawat blog ini sehingga dah mencecah angka 16 ribu page view sejak blog ini diwujudkan pada Jan 2013(tocei...tocei) Insyaallah jika ada kelapangan aku akan selalu hupdate story di sini ye..

Ok cut the crap, now is the real deal. pada 4 hingga 8 Disember 2014 yang lalu, nscbikerz telah menganjurkan satu lagi ride mega ke Koh Samui. Pada asalnya plan ride ini mengalami pelbagai kesukaran seperti timing tak kena, bebanan kerja yang tak surut-surut, masalah kesihatan family members dan lain-lain lagi lah.

Tapi atas desakan dan komitment yang ditunjukan oleh abam presiden, alhamdulilah berjaya juga kami laksanakan program mega ride 2014. (Thank you bos..u the man!!)

So promosi telah dijalankan secara intensif dan alhamdulilah, seramai 8 orang ahli telah meng'comfirm'kan penyertaan ride pada kali ini. (pada ahli yang lain next time pastikan korang join ye..)

Poster mega ride 2014

DAY 1 KL - Hatyai

Hari yang dinantikan telah tiba, kesemua bikerz telah memastikan kondisi jentera pada tahap yang optimum (heheh) kerana tour pada kali ini bakal memakan per'kilometer'an lebih kurang 920km sehala.

Kesemua bikerz telah memulakan perjalanan menuju ke border seawal jam 8.30am dari starting point masing-masing (ada yang dari Bukit Jalil, ada yang dari Sungai buloh..macam aku dari Shah Alam) So kami telah set satu check pint di petronas Slim River. Meh belanja gambiran sikit.

Discuss hape tu bang??

Starting point

Amik kegambiran dulu
Tepat jam 10 pagi, tayar golek menuju ke RNR Tapah untuk isi tank babat!!!! yeah!!

Isi tank babat dulu

Lebih kurang 1 jam isi babat ni, kasi isi tank minyak pulak..dan menuju ke arah RNR Gurun pulak sebelum last pit stop di Changlun. dan seterusnya ke Border Padang Besar, Perlis. Alhamdulilah sepanjang perjalanan ni cuaca ter'very-very'lah good dan dipermudahkan..

Sementara tunggu insuran, ada yang pergi minam2 dulu. sesambil tu lepak-lepak kejap melayan perasaan. hihihihi. Jom layan gambiran sikit.

Mr Awui & Bidin Al Zaifa

Gambiran phone tercicir (boleh tuka IP6 dah tu,,,)

Tepat jam 4 petang, welcome to Thailand, di sini Mr Un kita mengemudi perjalanan untuk terus ke Bandar Hatyai. Time ni cuaca tak menentu, kejap hujan renyai-renyai, kejap panas. meh layan gambiran sikit.

Dah buat clearance, lets roll!!!

Hello Thailand

Mr Sadeeq dengan 'tong gas' nye

Dah start main hujan

Mr Un dengan helmet barunye..hehhehe
Jam 5 petang, kami selamat tiba di Bandar Hatyai, pekene makan di restoran rasmi Mr Un kita dulu..dia punye menu dan rasa cakap banyak pon dah tak gune bro..perut dah lapar kasi sariap dulu.. hehheheh...

Parking chantek2 sebelum makan

Tu dia Mat Haled dah tak pedulik dah,,,

Kemudian Mr. Un terus lead kami ke Hotel Florida. dan menjadi titik noktah kepada Un untuk 'berpisah' sementara dengan kami kerana beliau mempunyai misi lain yang bakal diharungi (peram moto katanya)..iaitu misi menawan 1000 corner di Mae Hong Son, Thailand (gua doakan kejayaan lu beb).

Yezzz...dah sampai hotel

Tu dia Abam Un dengan misi 1000 cornernye

Untuk malam harinya, aktiviti bebas di Hatyai, sesaje jela pergi jalan-jalan melayan mata, kebetulan pulak esok (5 Dis 2014) birthday King  Bumibol Adulyadej. So jalan utama memey jadi macam ICT Seksyen 7 la.. penuh dengan lampu.

Lepak bergambar dengan Raja Siam

So untuk perjalanan hari ini, gua nak conclude dengan sedikit kegambiran.. please enjoice bak hang!!!!

Lepak2 dulu..

Abam-abam badang NSC Bikerz

Kami

Mr Un dah rindu bini katanye..

Lepak depan central dulu..hujan~~Brrrrr..