Sunday 14 December 2014

Mega Ride 2014- Koh Samui - ep.2

DAY 2- HATYAI - KOH SAMUI


Yezzz....hari yang dinantikan telah tiba, our main mission Koh Samui sudah semakin hampir dicapai..hehehehe..

Jadi pada hari ini misi kami adalah berbaki lebih kurang 324km lagi untuk ke Seatran Jetty, Donsak sebelum memasuki pulau Koh Samui.Kami menjangkakan perjalanan kali ini akan memakan masa lebih kurang 4 -5 jam. Kesemua bikerz telah bersedia seawal jam 8.00 pagi waktu siam. sambil tu kami telah setting masa dengan salah seorang bikerz yang akan hadir melalui Kota Bahru, Kelantan untuk terus ke Donsak melalui border Tak Bai (559 km tuu...). meh belanja sedikit gambiran dulu.

Ape-ape hal cari makan dulu..

Tu dia Mr Sadeeq makan dengan garangnye

Pok li on the roll

Sepanjang perjalanan pada hari ni, kami hanya berpandukan kepada sebiji GPS je..(kalau gps tu kencing memey semua bikerz kene kencing..hahah).. laluan kali ni kami menggunakan route no 4 ke Patthalung kemudian mengikuti route 41- route 403-route 4012 ke Nakhon si thammarat. banyak sangat no route tu kan? meh kasi hilang pening dengan menonton kegambiran..hehheh

Lets Roll

Clear blue sky babeh!!


Pekan Nakhon 


Abam haled laju semcam je ni





Cun kan scnenary dia??

Setibanya di area Nakhon Si Thammarat, berlaku sedikit masalah teknikal di mana ekzos jentera SYM Mr Haled kita telah mengalami syndrom kepatahan (ekzos patah beb..tu la laju sangat..hehheh).. alhamdulilah, kejadian berlaku berhampiran dengan sebuah kedai motorsikal berhampiran..syukur sempat diselamatkan..kalau tak kene tukar ekzos akrapovic la bro...

Abam haled tengah kira kos kerosakan ke? hehhe

Tu dia....

So lebih kurang 45 minit perjalanan tergendala, kami meneruskan perjalanan menuju ke route 401 menyusur tepi pantai gitu..hehheheh.. dan route yang terakhir sekali kanan belok ke route 4142 menuju ke Seatran Jetty, Donsak. (senang je beb jalan dia...hehehhe)

Lebih kurang jam 2.30 pm, kami telah selamat tiba di jetty..So kami terus contact Pokli dari KB tapi tak berjawap..(agaknye on the way la tu..) jadi kami tanpa berlengah lagi terus pegi beli tiket fery (lebih kurang THB 240/ RM24++) untuk ke Koh Samui.. meh belanja gambiran sikit.

Tu dia sampai dah

Diavel pon sampai sudah

Bini takdo..amik gambar dengan Sadeeq la..hahhaha

Kami sudah tiba..


Puas hati Mr RBZ kita ni

Bidin pon dah sampai

Lepak-lepak dulu sementara tunggu ferry

Minum latte dulu..
Ni diaa view nak masuk ke dalam ferry

Tiket dah dapat..

Kami menaiki ferry jam 3.00pm...parking cantik-cantik jentera (jangan lupa masuk gear masa parking ye..sebab perjalanan ferry ini bakal memakan masa lebih kurang 2 jam..takut ada yang jentera layan baring lak bila turun nanti..hehhe)..sambil menanti ketibaan kami ke Koh Samui..ape lagi kasi layan view keindahan alam..gambiran banyak-banyak hehehheeh.

Parking Chantek2 ye,,

Lepak layan hembusan bayu dulu

Aksi bench abam-abam sado

Ni bahagian dalam ferry lak


Lebih kurang jam 5 petang siam, secara rasminya kami telah selamat tiba di Koh Samui..alhamdulilah...uiii...boleh tahan ramai umat tempat ni..tapi kami dah tak peduli lagi dah..badan dah bau pistol beretta..challo beteh cari hotel dulu..(member rekemen pantai chaweng..lets go agogo)

Akhirnya selepas berpusing mencari hotel, kami telah membuat keputusan untuk menginap di Venticolour Hotel..(cun hotel ni..baru serta berbaloi dan kami musti pileyy...) ..dalam pada masa yang sama kami mendapat makluman Pokli kita terpaksa bermalam dahulu di Dongsak sebab tak sempat nak naik ferry last jam 6ptg.. aiseh esok jela kita jumpa pokli..hehheh

Puas sudah sampai

Kami di Verticolour hotel, Chaweng.

Wajah abam motor tak sempat kejar ferry..hehehhe


So mandi dulu, kasi bubuh bedak kasi wangi-wangi dulu...cari kedai makan bos...perut dah kebulur kene pulak hujan-hujan ni..sebelum tu kami sewa mutu scooter dengan harga THB 180 sehari, murah gak kan?

So baru kami tahu..area Chaweng ni tak senang cara makanan halal, yang ada betul-betul area round a bout di pekan Chaweng dengan di Central Festival Samui (area food court). Area Lamai memey tak jumpa kami.

So selepas isi tank..aktiviti bebas sementara menanti hari esok..hehhehhe.. so aku nak conclude perjalanan pada hari ini dengan sedikit gambiran. please enjoice!!!!

Ni upacara sambutan birthday Raja Siam secara online

Tuu diaa,,

Kerja-kerja kimpalan sedang dijalankan

Aiseh..awan nano sudah gelap


Laluan persisiran pantai ke Surat thani







laluan masuk ke Seatran Jetty

Sampai sudah yang lain-lain



Lepak dulu layan angin

Mr Haled layan pening dalam ferry

Ni lah food court tu...

2 comments:

  1. syok join konvoi mega ride koh samui kali ini. Kalu ada konvoi ajak2 la Benelli ni ye..Insya Allah akan join jika tiada aral

    ReplyDelete
  2. Insyallah bang..kalau gianlagi boleh join un pergi 1000 corner ;)

    ReplyDelete