Friday 24 July 2015

Ride lepas rindu ke Songhkla, Thailand

Salam 1 Bikerz Geng!!!

Yezz...pada cuti perayaan tahun baru cina yang lepas, NSC Bikerz telah menganjurkan satu ride jarak pendek ke Songkhla, Thailand. Cerita asal ride ni aku nak ajak beberapa orang je yang berkelapangan untuk ride ke sana..(yela cuti raye ko..mane la tau dah ada  plan bersama yang tershayang..hehheheh)
Sekali dapat sambutan yang agak hangat jugak dari abam-abam bikerz untuk join ride kali ni..in the end, 8 orang bikerz je yang berjaya menonjolkan diri pada hari ride..(tu semua stok nak simpan duit ke Pattaya la tuh..)


Day 1 - KL - Hatyai

Kesemua bikerz dah ready dengan jentera masing-masing seawal jam 8 pagi lagi..ride kali ni memey kitaorang sengaja start awal dengan harapan kurang lah bertembung dengan kesesakan..sekali harapan tinggal harapan..memey jem beb hari tu.(standard raya malaya memey pantang jumpa cuti panjang, mesti ada je plan kan..hehehe)

So RV kami seperti biasalah di Petronas TPM, (kecuali aku dengan sadeeq la kat Ulu Bernam). perjalanan sedikit berhati-hati dengan perhatian 600% di atas lebuhraya.hehhe..

Lebih kurang jam 10.30am, kali berhenti sekejap di RNR Tapah..makan beb sebelum RV seterusnya di Sungai Dua, Penang..meh belanja gambiran sikit yo..

Awal sampai bang??

RV di Ulu Bernam

Makan dulu beb.
Selepas tiba di Petronas Sungai Dua, isi tank dulu..then lets go to Changlun..buat insuran dulu (Mr. Un babor Padang Besar kedai insuran tutup)

Bang sila beratur boleh..hehehhe

Ni ler kedai tu..

Lepak dulu sementara tunggu Mr RBZ buat insuran

 Insuran dah settle..its time to roll heading to border Padang Besar.

Laju semacam je si bunny ni..


Panas petang ni


Slow-slow..


Ok..setibanya di border Padang Besar..terkezut tengok punye ramai umat nak ke Siam ni!!! ape nak buat..beratuq la..layankan perasaan itu..heheheh

So lebih kurang lepas 1 jam lebih sikit..terpancar kegirangan di wajah Mr Azrul kita (yela 1st time ride pegi siam selepas 2 tahun kene tahanan pusat daripada persatuan ibu-ibu sedonia..hahhah..jagan marah ye azrul..gua gurau2 je..)

Welcome again to Siam Kap


Jadi baki perjalanan tinggal lagi 60 km sebelum tiba di pekan Hatyai..petang tu agak sibuk juga pekan ni.(ramai yang bercuti pergi bershopping kot..)

So sebelah malam aktiviti macam biase la..makan2 rest sementara menanti hari esok..so sebelum aku nak tamatkan entry ni..meh aku belanja sedikit gambiran..please enjoice!!!!

Apa pandang2 bro??

Isi minyak penuh-penuh di Padang Besar.

Parking chantek2 ye...

Ok gak restoran ni

Naga..naga




Yezz...jem!!!












No comments:

Post a Comment